Результати роботи скинути у вигляді фотознімку: Viber 0955461087 або електронна пошта  tanybabina1970@gmail.com

код для входу на платформу kbjpppn

 

УВАГА!!!!!!!!!!! нові уроки будуть розташовані у верхній частині попередніх матеріалів

 22.01.21                                     Урок №36                                    Кислоти. Кислотні дощі.

1. Пригадуємо та конспектуємо в зошити визначення поняття кислоти, загальну формулу речовин цього класу, класифікацію кислот.

2. Фізичні властивості нітратної кислоти HNO3

Безбарвна рідина, жовтіє при зберіганні, має різкий запах;  вибухонебезпечна, «димить».

r = 1,5 г/см3,     tкип. = 86 С,     tзамерз. = – 41 С.

Нітратна кислота токсична!

У разі потрапляння на шкіру викликає опіки у вигляді жовтих плям.

. Хімічні властивості HNO3

Розведена нітратна кислота має всі типові властивості кислот.

З металами поводиться по різному в залежності від активності металу та міцності кислоти.

Водень під час взаємодії з металами концентрованої нітратної кислоти ніколи не виділяється.

Концентрована нітратна кислота не реагує  із залізом, хромом, алюмінієм (пасивний стан). Отже, її можна зберігати в залізній або алюмінієвій тарі.

Але варто лише додати туди води, як починається реакція й не залишається ні кислоти,  ані металевої оболонки, в якій вона містилася.

Суміш одного об’єму HNO3 та трьох об’ємів НСl називається «царською горілкою».

У такий спосіб можна розчинити золото і платину.

Записуємо рівняння реакції:

Au + HNO3 + 3HCl = AuCl3 + NO + 2H2O

3Pt + 4HNO3 + 12HCl = 3PtCl4 + 4NO + 8H2O

Хімічний калейдоскоп

Датський учений Нільс Бор у 1943 році під час окупації території Данії німецькими фашистами вимушений був залишити батьківщину і, щоб врятувати Нобелівську медаль, розчинив її у царській горілці, а після повернення за допомогою метода електролізу виділив золото та замовив собі нову медаль.         

 

3.1. Взаємодія концентрованої  HNO3 з міддю

Cu + 4HNO3 → Cu(NO3)2 + 2NO2↑+ H2O

«лисячий хвіст»  (газ бурого кольору)

 3.2. Властивості нітратної кислоти, спільні з іншими кислотами:

(складіть рівняння реакцій)

HNO3 + Mg(OH)2 =

HNO3 + Al2O3 =

HNO3 + (NH4)2CO3 =

Перевіряємо рівняння.

Рубрика «Потрібно знати»

ü  Миття й очищення овочів знижує вміст нітратів приблизно на 10 %.

ü  Під час відварювання  овочів у відвар переходить до 50 % нітратів.

ü  Під час консервування та квашення до 30% нітратів переходить у розчин

 

Запобіжні засоби, до яких потрібно вдаватися, аби уникнути отруєння нітратами:

q  дотримання правил агротехніки вирощування сільськогосподарських культур;

q  обмежене споживання овочевих культур, що виросли у теплицях;

q  дотримання рекомендацій щодо зменшення вмісту нітратів у процесі приготування овочевих страв.

4. Сульфатна кислота H2SO4

Це важка оліїста рідина, безбарвна, без запаху.

Ця дуже гігроскопічна речовина роз'їдає папір і тканини, спричинює опіки шкіри. Під час розчинення сульфатної кислоти у воді, розчин нагрівається настільки, що може закипіти!

Це дуже небезпечно!

4.1. Взаємодія цукру з концентрованою сульфатною кислотою

Домашнє завдання.

 

Опрацювати § 20, 21.  завдання 157-160

https://www.youtube.com/watch?v=2v3ItObDYy4

20.01.21                    УРОК №35

Розвязування задач

переглянути відео, зробити відповідні записи і виконати Д/з після відео1, 3,5

https://www.youtube.com/watch?v=w6XH44yWGIs

УРОК  Розвязування задач  "відносний вихід продукту"

Під час хімічних процесів на великих хімічних підприємствах трапляються втрати цільового продукту. Часто це пов’язано з тим, що певну хімічну взаємодію неможливо здійснити до кінця. Отже, продукту реакції реально отримують менше, ніж мали отримати за розрахунками за масами реагентів, які помістили в реактор. Ці втрати характеризують відносний вихід продукту реакції — ɳ (грецька буква «ета»), який часто називають просто «вихід продукту». Відносний вихід продукту реакції обчислюють як відношення маси продукту реакції, яку реально отримано (її частіше називають «практична маса» і позначають mпракт), до маси продукту реакції, яку мали отримати з наявних у реакторі реагентів («теоретична маса», mтеор):

 

Для обчислення відносного виходу замість маси продукту реакції також можна використовувати об’єм або кількість речовини:

 

     

Практичний вихід — це кількість речовини, маса або об’єм продукту реакції, одержаних практично.

Теоретичний вихід — це кількість речовини, маса або об’єм продукту реакції, обчислених за рівнянням реакції.

Відносний вихід продукту реакції (ɳ) — це відношення маси, об’єму, кількості речовини продукту реакції, одержаного практично, до його маси, об’єму, кількості речовини, обчислених за рівнянням реакції.

Зверніть увагу:

• обчислення за формулами здійснюють із величинами (маса mпракт  і mтеор, об’єм Vnpaкт   і  Vтeop., кількість речовини nпракт i nтеор), що стосуються лише продукту реакції, але в жодному разі не реагентів;

• для обчислень за рівняннями хімічних реакцій можна використовувати лише величини, що називають теоретичними (nтеор , mтеор і Vтeop)

• в умовах задач «практичні» величини (nпракт ,  mпракт і Vnpaкт) легко відрізнити: про них пишуть так, нібито речовину необхідно реально одержати (або вже одержано) «на руки», тобто реально запакувати й відправити на склад;

• для обчислень зручніше використовувати відносний вихід продукту реакції в частках від одиниці, а не у відсотках, тому перед розв’язанням відсотки слід перевести в частки від одиниці (як і у випадку з масовою часткою розчиненої речовини).

2. Багатостадійні процеси

Чимало технологічних процесів є багатостадійними. Так, виробництво сульфатної кислоти складається з трьох стадій. Якщо сировиною є пірит FeS2, то відбуваються такі реакції:

 

На кожній стадії одна сульфуровмісна сполука перетворюється на іншу. Перехід атомів Сульфуру від піриту до сульфатної кислоти можна проілюструвати так (враховуємо відповідні кількості речовини цього елемента):

 

Якщо потрібно розрахувати відносний вихід кислоти, знаючи вихідну масу піриту, то теоретичну (максимально можливу) кількість кислоти обчислюють за одну математичну дію, використавши стехіометричну схему  

 замість послідовного проведення розрахунків за трьома рівняннями реакцій.

3. Алгоритми обчислень

 

Алгоритм обчислення відносного виходу продукту реакції, якщо відомі його практичний вихід та кількість речовини (маса, об’єм) реагенту

 

Алгоритм обчислення практичного виходу продукту реакції, якщо відомі його відносний вихід та кількість речовини (маса, об’єм) реагенту

 

Алгоритм обчислення кількості (маси, об’єму) реагенту, якщо відомі кількість (маса, об’єм) продукту реакції та його відносний вихід

4. Розв’язування задач

1) Обчисліть відносний вихід сульфур(VІ) оксиду, якщо із сульфур(ІV) оксиду об’ємом 123,2 л (н. у.) одержано сульфур(VІ) оксид масою 392 г.

 

 

 

2) Обчисліть об’єм етину С2Н2, що можна одержати розкладанням метану СН4 об’ємом 250 л, якщо відносний вихід продукту реакції становить 75 %.

 

3) Обчисліть масу етанолу, що необхідно піддати дегідратації для одержання етену об’ємом 56 л (н. у.), якщо відносний вихід продукту реакції становить 80 %.

 

 

 

Д.з опрацювати пар.11 завд.81,86

1. Під час взаємодії азоту об'ємом 56 л (н. у.) із воднем було одержано амоніак масою 72,25 г. Обчисліть відносний вихід продукту реакції.

2. Під час взаємодії сульфур(І\/) оксиду об'ємом 40,32 л (н. у.) із киснем було одержано сульфур(УІ) оксид масою 100,8 г. Обчисліть відносний вихід продукту реакції.

3. Під час термічного розкладання метану об'ємом 78,4 л (н. у.) було одержано етин масою 36,4 г. Обчисліть відносний вихід продукту реакції.

 

Тематичне оцінювання №2 за 11.11.2020 бажано надіслати на електронну пошту і підписати нормальним ім'ям

Варіант І (Діма, Лєра, Женя Шепель, Настя)

1.                  Вкажіть протонне число Фосфору:           

      а) 32;          б)15;          в) 16;            г) 21.

2. Вкажіть, який елемент утворює сполуку з Гідрогеном типу RН3

      а)  Карбон;                        в)  Арсен;

      б)  Сульфур;                      г)   Хлор.

3. Вкажіть скільки груп у періодичній системі:

        а) 10;                                         б) 8;

        в) 7;                                              г) 9.

4.      Вкажіть протонне число s-елемента:

                   а) 33;      б) 11;          в) 17;            г) 35.

5. Вкажіть елементи, у яких на зовнішньому рівні 4 електрони:

      а) 50;                                 б) 32;

 в) 18;                                  г) 43.

6. Вкажіть елементи, що належать до s-елементів:

     а) Алюміній;                    б) Калій;

в) Галій;                             г) Магній.

7. Замалюйте будову атомів Алюмінію та Хрому (схема, формула, графічне зо­браження).

8. Визначте ступені окиснення всіх елементів у таких речовинах: CH4, KNO3, O2, KMnO4.

9. Елемент 5 групи має молекулярну масу вищого оксиду 230. Який це елемент? Скільки у нього протонів?

 

Варіант ІI (Саша, Андрій, Женя Максак, Віталік)

1.      Вкажіть, який вищий ступінь окиснення має елемент із протон­ним числом 15:

         а) +6;                             б)+4;

         в) +5;                            г) +2.

2.                                    Вкажіть кількість електронів на зовнішньому рівні в елемента з протонним числом 52:

           а) 4;         б) 6;      в) 2;             г) 8.

3.                   Вкажіть, як змінюються металічні властивості у періодах зі збільшенням протонних чисел:

        а)           посилюються;                  б)        послаблюються;

        в)           не змінюються.

4. Вкажіть, який елемент утворює сполуку з Гідрогеном типу RН4

      а)  Карбон;                        в)  Арсен;

      б)  Сульфур;                     г)       Хлор.

5.                 Вкажіть протонні числа елементів, що мають однакову кількість електронів на зовнішньому рівні:

       а) 10 та 11;                    б) 11 та 19;

       в) 15 та 51;                    г) 6 та 16.

6.             Вкажіть протонні числа елементів, що належать до d-елементів:

       а) 11;                                    б) 23;

       в) 19;                                    г) 30.

7. Замалюйте будову атомів Фосфору та Титану (схема, формула, графічне зо­браження).

8. Визначте ступені окиснення всіх елементів у таких речовинах: Fe, Cl2O7, CaBr2, H2SO3.

 

9. Елемент 4 групи має молекулярну масу вищого оксиду 60. Який це елемент? Скільки у нього електронів?

 

20.05.2020                     Урок № 68

Тема . тематичне оцінювання

Варіант 1

1.Кількість електронів на зовнішньому енергетичному рівні у атома Карбону:

А)  3;                          Б)  6;                        В)  4;                         Г)  2

2.Укажіть формулу сульфур (VI) оксиду :

А)  SO2 ;                     Б)  H2S;                    В)  Na2S;                  Г)  SO3

3.Окисні властивості неметалів у межах 2 періоду:

 А)  зростають;          Б)  зменшуються; 

 В)  залишаються без змін;     Г)  спочатку зростають а потім зменшуються

4.Мінімальний і максимальний ступені окиснення атома Фосфору:

 А)  -3 і +5;                  Б)  +3 і +5;               В)  -3 і +3;               Г)  -3 і +4

5.Вибіркове поглинання речовин з газового чи рідкого середовища поверхнею твердого тіла це:

А)  індукція;               Б)  адсорбція;          В)  сублімація;        Г)  регенерація

6.У якому рядку наведено лише символи неметалічних елементів:

А)   Ca C Cl;           Б)  Si C S;             B)  N, Na H;            Г)  K Ca C

7.Установіть відповідність між формулою (символом) і назвою речовини (хімічного елемента):

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1. О                  А)  карбон (ІІ) оксид                        

2. О2                 Б)  Оксиген

3.СО                 В)  кисень

4. С                   Г)  карбон(IV) оксид

                         Д)  Карбон

8.Установіть відповідність між формулою речовини і масовою часткою Оксигену:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1. СО                А)  0,72 

2. СО2               Б)  0,57   

3. NО                В)  0,69

4. NО2               Г)  0,83

                          Д)  0,46                                                                                                          

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

9.Установіть послідовність зростання кількості електронів у атомах  на зовнішньому енергетичному рівні:

А)  Хлор

Б)  Нітроген

В)  Карбон

Г)  Сульфур

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

10.Установіть послідовність хімічних реакцій:

А)  SO3                                                                                                                                  

Б)  SO2

В)  S

Г)  H2SO4                      

11.Напишіть рівняння реакцій, складіть електронний баланс, укажіть окисник і відновник:

K + Cl2 =                         S + H2 =                       KBr + I2=                        CH4 +O2=

 

12. Карбон (IV) оксид об’ємом 2,24 л пропустили через розчин, що містив натрій гідроксид масою 20 г. Яка маса середньої солі утворилась?

УРОК №67                        19.05.2020

ТЕМА РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З НЕОРГАНІЧНОЇ ХІМІЇ ЗАВДАННЯ В ТЕКСТІ

Download
задачі.pdf
Adobe Acrobat Document 448.7 KB

13.05.2020                          Урок №66

Тема.Зелена хімія.ОПРАЦЮВАТИ МАТЕРІАЛ ПРЕЗЕНТАЦІЇ ЗРОБИТИ ВІДПОВІДНІ ЗАПИСИ

Download
ЗЕЛЕНА ХІМІЯ.pdf
Adobe Acrobat Document 334.3 KB

12.05.2020             урок №65

Вирішення проблем електроенергетики "Зелена Хімія"

переглянути відео

06.05.2020 

повідомлення розвиток нових напрямів та технологій у хімії

                            УРОК №61-64

тема Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв'язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблеми

Матеріал знаходиться в одній презентаці. виконати дані завдання та опрацювати 34-35

 

Самостійна робота  

 

 - завдання 1, 2, 3, 4, 5, 6 — тестові, кожне завдання оцінюється в 0,5 бала, у сумі перші шість завдань дають 3 бали;

- завдання 7-0,75; 8-1,25; 9-1 разом за 3  правильно виконаних завдань учень отримує 3 бали;

- завдання 10 - 1 , 11-2 бали.

- завдання 12 пропонується виконувати учням, які претендують на 10-12 балів, оцінюється в 3 бали.

 Максимальна оцінка за правильно виконану роботу становить 12 балів.

 

                                                          І рівень

1. Виберіть місце елементів- неметалів у періодичній системі:

           А) головна підгрупа І-ІІІ груп;  Б) побічна підгрупа І-ІІІ груп;

           В) головна підгрупа IV-VIII груп;  Г)  побічна підгрупа IV-VIII груп.

2.Явище флотації характерне для:

           А) силіцію; Б) сірки; В) хлору; Г) фосфору.

3. Вкажіть продукт взаємодії сірки з металами:

           А) сульфати; Б) сульфіди; В) сульфіти; Г) гідрогенсульфіти.

4.   Вкажіть формулу чадного газу …

      А) СО2 ;           Б) СО;            В) N2О5  ;          Г) NO2    .

5. Вкажіть застосування активованого вугілля:

          А) як наповнювач для гуми; Б) для добування горючих газів;

          В) для очищення крові і вбирання шкідливих газів; Г) як паливо.

6. Виберіть алотропні модифікації Карбону:

          А) кам‘яне вугілля; Б) сажа; В) алмаз і графіт; Г) кокс.

                                                     ІІ рівень

7.Кислотні дощі можуть спричиняти:

          А)SiO2; Б)NO2; В)N2; Г)SO2; Д) NO.

8. Установіть відповідність між формулами та назвами речовин:

 

А) NaNO3

1. натрій нітрит

Б) NaNO2

2. натрій нітрид

В) Na2SO4

3. натрій сульфіт

Г) NaHSO4

4. натрій нітрат

Д) Na2SO3

5. натрій сульфат

 

6. натрій гідрогенсульфат

9. Установіть генетичний ланцюжок добування нітратної кислоти:

      А) нітроген(ІІ) оксид; Б) амоніак; В) нітроген(IV) оксид; Г) амоній хлорид.

                                                  ІІІ рівень

10. З якими із наведених речовин буде взаємодіяти хлоридна кислота:

      А) карбон(IV) оксидом; Б) натрій оксидом; В) натрій гідроксидом;

       Г) водою; Д) аргентум нітратом; Е) цинком; Є) міддю

Складіть рівняння можливих хімічних реакцій і зазначте умови їх перебігу.

11. До концентрованої нітратної кислоти помістили мідні ошурки масою 32 г. Який об’єм нітроген (ІV) оксиду виділився, якщо вихід газу становить 90 % ?

                                                  IV рівень

12. Напишіть рівняння реакцій за допомогою яких можна здійснити такі перетворення, вкажіть їх тип:

S→H2S→SO2→SO3→H2SO4 →BaSO4

                   ↓

                CuSO4

                                                        

                                                             

30.04.2021                    Урок №62

Тема. Роль хімії у розвязанні продовольчої проблеми

https://www.youtube.com/watch?v=P2_puvtjTfU (переглянути дане відео, зробити відповідні записи у зошит, опрацювати відповідний параграф підручника)

28.04.2021                        Урок №61

Тема. Роль хімії у створенні нових матеріалів. Розвиток нових напрямків технологій

https://www.youtube.com/watch?v=YOg41ppVA8E (переглянути відео, зробити відповідні записи)

23.04.2021                     Урок №60

Контрольна робота №2

                     варіант

1)     1) З наданого переліку вибрати формули електролітів

СuSO4,        O2 ,   H2  ,         NaOH,    HCl, CO2                                                                                                                              

      2)Визначити пари йонів, які одночасно можуть знаходитися у розчині  

     А)Na+ і OH- ,    Б)   Ba2+  і SO42- ,  В)   Fe3+ і OH-  , Г)  Ca2+ і  Cl-

3)Установіть відповідності між назвами електролітів та йонами, на які вони дисоціюють

1  натрій сульфат                       А)   2Na+  і  SO3 2-

2 натрій сульфіт                         Б)  3Na+ і   PO43- 

3 натрій ортофосфат                В)   Na+ і  Cl-

4 натрій хлорид                         Г)  2Na+ і SO42-

                                                       Д)  Na+ і  SO42-

4)Які речовини реагують між собою у водному розчині

А)Na2CO3+HCІ             Б) K2SO4 +NaNO3                                В)HCl+KNO3                 Г )  NaOH+BaCІ2

5)За скороченим йонним рівнянням скласти повне молекулярне та повне йонне рівняння    Cu2+ +2OH-Cu(OH)2

6)Скільки електронів беруть участь у процесі відновлення за схемою    

  SO42- SO2

7)Здійснити перетворення, визначити тип кожної реакції. Для реакції 1 підібрати коефіцієнти методом електронного балансу           

Zn ZnSO4 Zn(OH)2 ZnO

8)Визначити масу осаду, який утворюється при взаємодії    50г 16 % розчину натрій гідроксида з купрум (ꓲꓲ) сульфатом              (Відповідь 9,8г)

21.04.2021                    Урок №59

Розвязування задач зробити записи з відео

https://www.youtube.com/watch?v=QdC0yDez6XQ

https://www.youtube.com/watch?v=NEoq-dXzghA

https://classroom.google.com/u/0/c/NjUxNTk3NjExOTNa

 Урок № 54                                 01.04.2020

Тема. Якісні реакції на деякі йони

NaCl + AgNO3 = AgCl↓ + NaNO3 – білий сирнистий осад;

KBr + AgNO3 = AgBr↓ + KNO3 - блідо-жовтий осад;

КІ + AgNO3 = AgІ↓ + КNO3 - жовтий осад;

Na2SO4 + BaCl2 = BaSO4↓ + 2NaCl - дрібнокристалічний білий осад;

K3PO4 + 3AgNO3 = Ag3PO4↓ + 3KNO3 – жовтий осад;

Na2CO3 + H2SO4 = Na2SO4 + CO2↑ + H2O виділення газу;

Щоми можемо сказати про ці реакції? Чому ми позначаємо колір осаду чи те що виділився газ?(Це якісні реакції на деякі йони. Виділення газу і характерний колір позначають для того щоб виділити певний йон.)

Хоча нині багато методів хімічного аналізу вдосконалено та автоматизовано, знання про якісні реакції на певні йони лишаються актуальними (поясніть чому або спростуйте думку).

А чи достатньо нам тих якісних реакцій що ми знаємо? Адже існує безліч і інших йонів що потребують визначення.

Отже сьогодні ми продовжимо розвивати наші знання з теми «Якісні реакції на деякі йони». А саме будемо визначати  в розчинах катіони; Феруму(ІІ), Феруму(ІІІ) (осадженням їх лугами), Барію, амонію, а також силікат- і ортофосфат-аніони.

V. Вивчення нового матеріалу.

Відкрийте підручник на сторінці 141 та прочитайте рубрику цікаво і пізнавально.

«Засновником якісного аналізу є англійський науковець Роберт Бойль (1627–1691). Він увів термін «хімічний аналіз» і застосовував різноманітні реактиви під час проведення якісного аналізу речовин. Для визначен ня сульфатної та хлоридної кислот учений використовував розчини вапняних солей та аргентум(І) нітрату відповідно, кислот і лугів – настойки лакмусу, фіалок, волошок тощо

 Проаналізуйте дану інформацію. Про визначення яких аніонів та катіонів у ній ідеться? Складіть відповідні хімічні рівняння у скороченій йонній формі.

Зверніть увагу що в більшості якісних реакцій ми спостерігаємо за кольором та характером осаду. А отже утворення осадів - це один з основних аналітичних ефектів, саме тому більшість якісних реакцій є реакціями осадження.

На які катіони ми сьогодні розглядаємо якісні реакції? Тож давайте знайдем їх та запишемо йонне  скорочене рівняння на Fe2+ та Fe3+.

 

До цих і наведених далі скорочених йонних рівнянь доберіть по кілька молекулярних і повних йонних рівнянь, скориставшися за потреби таблицею «Розчинність основ, амфотерних гідроксидів, кислот і солей у воді»

Приклад:

 FeCl2 + 2NaOH = Fe(OH)2↓ + 2NaCl.

FeCl3 + 3NaOH = Fe(OH)3↓ + 3NaCl.

Чому осад ферум(ІІ) гідроксиду на повітрі швидко набуває бурого кольору? Це зумовлено тим, бо під впливом кисню він перетворюється на ферум(ІІІ) гідроксид:

Fe(OH)2 + O2 + H2O = Fe(OH)3↓.

Катіони Барію можна осадити в різні способи (наведіть кілька з них, скориставшись, за потреби, таблицею «Розчинність основ, амфотерних гідроксидів, кислот і солей у воді»). Проте якісною зазвичай уважають реакцію осадження цих йонів сульфат-аніонами. Унаслідок її перебігу утворюється білий дрібнокристалічний осад барій сульфату, не розчинний у більшості кислот

 

Проведення фізкультхвилинки:

Всі знають таку гру як «Плескачі» Поділіться по двоє так як сидите за партою.

Раз права, два ліва, три обидві, раз, два.

Раз права, два ліва, три обидві, раз, два.

Обидві, обидві, раз, два, три.

Обидві, обидві, раз, два, три.

 (Повторюємо декілька раз тільки змінюємо темп на більш швидкий)

Для проведення якісної реакцій на катіони амонію внесемо у пробірку водний розчин солі амонію об’ємом 1 мл, добавимо розчин лугу й злегка нагріємо вміст пробірки. Незабаром відчуємо різкий характерний запах амоніаку. Вологий індикаторний папірець, піднесений до отвору пробірки, змінить свій колір на синій. Тому, що відбудеться реакція обміну, унаслідок чого утвориться амоніак, який за нагрівання виділиться з розчину.

 

Тепер давайте звернемось до нашої таблиці. подивіться як можна виявити силікат- та ортофосфат-аніони.

 

Лабораторні дослід переглянути відповіді записати відповідні рівняння реакцій і надіслати

Домашнє завдання.

 

Опрацювати відповідний параграф підручника   

Урок № 54

Тема. Розрахункові задачі

переглянути відео зробити конспект відео

Д/з розв'язати 9. До розчину, що містить 14 г сульфатної кислоти, додали купрум(ІІ) гідроксид масою 12 г. Обчисліть масу утвореної солі та масу надлишкової речовини, що не прореагувала.

10. Обчисліть масу амоніаку, яку можна добути, використовуючи азот масою 98 кг та водень масою 10 кг. Завдання з розвитку критичного мислення

11. Як ви вважаєте, з якою метою під час проведення експериментів у лабораторіях і промисловості ту чи іншу речовину беруть у надлишку? Чи будь-яку речовину можна брати в надлишку?

12. Обчисліть масу (г) води, яка утвориться внаслідок вибуху газової суміші, що складається з водню об’ємом 0,56 л (н. у.) і кисню такого самого об’єму (н. у.).

13. Обчисліть масу (г) плюмбум(ІІ) йодиду, який утвориться внаслідок змішування двох водних розчинів, один з яких містить плюмбум(ІІ) нітрат масою 66,2 г, а другий - калій йодид масою 33,2 г.

Урок № 55                     07.04.2020

Тема. Біологічне значення металів і неметалів.

Д/з орацювати параграф 32 та презентацію завдання 257, 258, 260

Download
Урок №55 біологічне значення металів та
Adobe Acrobat Document 2.0 MB

Урок №56                       08.04.2020

Тема. Розвязування розрахункових задач

 

Download
завдання відправити для виставлення оцінок
11 клас задачі-конвертирован.pdf
Adobe Acrobat Document 183.7 KB

14.04.2021                   Урок № 57

Тема. Генетичний зв'язок між основними класами неорганічних сполук

опрацювати параграф 33 виконати завдання 261, 267, 268 (письмово)

 

16.04.2021            Урок №58

Тема практична робота №2  Генетичний в'язок між основними класами неорганічних сполук стор. 205 виконати завдання і надіслати на перевірку

  Варіант І

1. а) P→P2O5→H3PO4→Na3PO4

б) Zn→ZnO→ZnCl2→Zn(OH)2→ZnSO4

2. Обчисліть кількість речовини магній сульфату, яку можна одержати з магнію масою 12 г, за схемою:

Mg→MgO→MgSO4

(Відповідь: 0,5 моль)

3. Обчисліть кількість речовини натрій ортофосфату, якщо для реакції взяли 6,2 г фосфору.